Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Április 23. - FORMULA 1™ Gran Premio Foster's di San Marino 2006 |
|
2006.06.16. 18:43 |
Tartalom |
Április 2. - 2006 FORMULA 1™ Foster's Australian Grand Prix |
|
2006.06.13. 09:59 |
Amikor a Formula1 előszőr ment Ausztráliában 1985-ben, a futamot Adaleide-ben rendezték. Azonban az ex-versenyző vállalkozó Bob Jane Melbourne-ben akart futamot rendezni. Megalkotta az óriási "thunderdome"-t és létrehozta az AUSCAR versenysorozatot, amivel a NASCAR-t próbálta Ausztráliába vinni.
A vágy arra, hogy futam rendezzenek Melbourne-ben, nem csökkent. Annak ellenére, hogy az év végi Adeleide-i futam óriási népszerűségnek örvendett, Melbourne felől óriási nyomás nehezedett rájuk. 1992-ben Jeff Kennett-et megválasztották Victoria állam kormányzójává. Ő azonnal elkezdte fejleszti Melbourne "profilját", amibe beletartozott az Ausztrál Nagydíj rendezése is.
1993-ban megegyezés született Ecclestone és Melbourne között, csakhogy Adeleide-nek még 1995-ig futamrendezési joga van. Szóval Kennett-nek volt ideje előkészíteni mindent. A pályát Melbourne gyönyörű részén, az Albert Parkban alakították ki, így néhány része a pályán közutakat is használ. 1996-ban megtartották az Albert Parkban az első futamot, amely idénynyitó volt, sőt azóta is az(kivétel volt a 2006-os szezon, ahol Bahreiné volt a rendezési jog). A verseny nagyon népszerű a versenyzők és a szurkolók körében is. Melbourne "pörgő" környezete hívja vissza évről-évre őket.
A pálya Melbourne szívében található. Gyakori ingyenes villamosok járnak különböző megállóhelyekről, az út nem tart tovább pár percnél. |
Március 19. - 2006 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix |
|
2006.06.12. 12:21 |
A 90-es évek közepén Malajzia egy komoly változáson ment keresztül. Dr. Mathatir Mohamad, Malajzia miniszterelnöke elhatározta, hogy 2020-ra Malajzia egy teljesen "gyárasított" ország legyen. A legjobb út e cél felé -ahogyan ők is gondolták- az autó kereskedelem.
Az ország elsőszámú olajvállalata a Petronas, egyre több pénzt pumpált az F1-es Sauber csapatba, és az ország egyik autógyárát a Proton-t is megvette a Lotus Engineering. A terv "legvagányabb" pontja mégis az volt, amikor a "multimédiás szuperfolyosót" megépítették, összekötve az ország legnagyobb repterét a fővárossal, Kuala Lumpurral. Továbbá Mahatir elrendelte egy versenypálya építését is, de ő nem csak egy egyszerű versenypályát akart, hanem olyat amelyre az egész világ írigy lehet a létesítményei és a technológiája miatt. Amit kapott, az lett a Sepang International Circuit, és nem csalódott benne.
A Hermann Tilke által tervezett pálya az egyik legtechnikásabb az egész versenynaptárban. A hosszú egyenesek és a szűk kanyargó összetett kanyarok, nagyon komplikáltá teszik a pályát, de ugyanakkor tökéletes előzésre is, mert maga a pálya széles. A versenyzők imádják a pályát, együtt Malajzia kivételes hangulatával. |
Március 12. - 2006 FORMULA 1™ Gulf Air Bahrain Grand Prix |
|
2006.06.12. 09:16 |
A 2004-es Bahreini nagydíj volt az első nagydíj, amelyet a közép-keleten rendeztek. A multimilliárdos projektet még 2002 szeptemberében kezdték el építeni, ugyanis a királyság akkor kötött egy hosszútávú szerződést a futamrendezésről.
A pálya Sakhirban található, 30 km-re DNY-ra a királyság fővárosától, Manamától. A Hermann Tilke által tervezett pálya nem keveseebb, mint 5 féle elrendezést tartalmaz egy komplexuson belül. Az építkezés 2002 októberében kezdődött meg, és a munka befejeztéig végig szorosan kötött volt a határidő, azaz 2004 márciusa. Több, mint 12 ezer tonna követ használtak fel, aminek harmada wales-i volt. Azért választották ezt a kőfajtát a pálya egyik összetevőjeként, mert jól tudták, hogy különlegesen jó tapadási tulajdonsága van.
Az 5.411 km hosszú pályát a nézők figyelembe vételével tervezték meg: 50 ezer lelátó ülőhely, és mindegyik tökéletes látképet biztosít. A nézők (egy hétvégén több, mint 100 ezren) láthatják ahogy az autók előszőr kimennek a külső sivatagos területre, majd a kör vége felé visszatérnek a belső oázis-szerű területre. Több, mint 500 újságíró is szemtanúja lehet az eseményeknek, az vadonatúj "találkozóhelyen".
A pálya páratlan vezetési élményt nyújt a pilótáknak, az egyenes végi szélesség váltások miatt. Ez eltérő versenyzési íveket tesz lehetővé, sőt a 12-es kanyarban legalább 3 féle előzési lehetőséget is ad. |
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|